Proost op de brouwerij challenge!

De beperkende maatregelen i.v.m. COVID-19 doet rare dingen met de mens. Vorig weekend ter lering ende vermaak heb ik wat gestoeid met mijn fiets-data en een aantal kaarten met geographische objecten. Zo heb ik mijn data geplot op een kaart met molens en een kaart met treinstations. Tegen het eide van de zondagmiddag kreeg ik via Twitter een reactie van een oud collega met de vraag: wat dacht je er van om dit te doen met bierbrouwerijen.


Tja, wielrenners, bier en brouwerijen. Je zou ze bijna in één adem noemen. Na een kleine zoektocht op internet uiteindelijk op Biernet.nl een lijst met brouwerijen in België en Nederland gevonden met een kaartje met geographische gegevens van de brouwerijen. Met deze gegevens was het mogelijk om een variant op de bestaande mini challenges te maken die tot doel heeft om de bierbrouwerijen in de België en Nederland af te vinken. Zulks natuurlijk vooral na het opheffen van de beperkende maatregelen. De eerste reacties op wat screen shots van mijn proof of concept waren enthousiast dus besloten om hier wat effort in te steken.

De 'Brouwerij' challenge is te vinden op de pagina met de andere 2 mini challenges. Een korte uitleg is op deze pagina te lezen. Ook heb ik korte instructie video gemaakt. Deze challenge is toegevoegd aan zowel de Belgische als de Nederlandse site. Om het vinden van deze challenge iets te vergemakkelijken zijn er ook een landingspagina's gemaakt:


Ik heb mijn best gedaan de lijst met brouwerijen zo compleet mogelijk te krijgen maar ik heb niet de illusie dat ik nu alle brouwerijen te pakken heb. Mocht je er eentje missen: mail dat dan gerust door. Alle uitbreidingen spaar ik even op en zal later de missende brouwerijen toevoegen.

De grenspalen challenge is ook een klein beetje aangepast. In de vorige post schreef ik over zwevende grenspalen. De aanpassing die ik daarin beschreef is ook live gezet met deze release waardoor sommige lastig te bereiken grenspalen eenvoudiger af te vinken zijn. Update je grenspalen resultaat als je dit ook je huidige grenspalen resultaat wilt terugzien (al je ritten moeten hiervoor wel opnieuwe gelezen worden).

Proost, blijf gezond, rijd solo en houd je aan de richtlijnen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

1 oktober 2022 stopt de Long term NL/BE challenge

Tour des grands departs

1018 gemeentes.... oude tijden herleven