Ambassadeur(s) gezocht!

De voorbereiding voor mijn 2020 fietschallenge vordert gestaag. Ik merk dat ik nog steeds niet zo'n geweldige koud-weer fietser ben want bij tochten vanaf 150km en temperaturen onder de 5 graden begint mijn rug tegen te sputteren. In de lente/zomer/herfst heb ik daar helemaal geen last van. Om mijn rug enigszins te ontzien besloten om na mijn eerste twee 150km ritten van dit jaar  mijn rug een weekje te ontzien om daarna de draad weer op te pakken.


Grosso modo ziet mijn voorbereiding op de #wielershirtweek tocht langs de startsteden er zo uit:
  • in de winter (oktober-januari) 4-5x per week 1 uur Zwift op relatief hoge intesiteit, doel is ook gewicht te verliezen
  • vanaf januari transitie naar buitenomstandigheden, 2x 100km tocht op MTB (wel on-road), 1x 150km op racefiets, doorgaan met 1uurs sessies op Zwift, 100km alleen vooraf eten
  • voor februari 2x150km rit op racfiets of 1x150km en 1x200km (afhankelijk van weersomstandiheden), doorgaan met 1uurs sessies op Zwift, 150km vooraf eten en 1x onderweg, 200km vooraf eten en 2x a 3x onderweg
  • voor maart 2x 200km rit of 1x150km en 1x200km rit, 150km vooraf eten en 1x onderweg, 200km vooraf eten en 2x a 3x onderweg
  • voor april 1x 250km rit of 1x150km, 150km vooraf eten en 1x onderweg, 250km vooraf eten en 3x onderweg
  • voor mei aanvang mei 1x 300km rit en verder of 1x150km en tot 26 mei regelmatig 100km vooraf eten en 1x onderweg
  • voor mei ook minimaal 1x oefening in "24 uur wakker/actief blijven"

Nog steeds aardig op schema dus en over het algemeen niet ontevreden alleen baart de reactie in mijn rug wel enige zorgen.

Voor de #wielershirtweek ga ik langzaam maar zeker kijken hoe ik wat meer exposure voor mijn charity tocht kan organiseren. Wat zou het leuk zijn als een bekende (ex)wielrenner of andere sport-minded BN-er onze actie en tocht gaat omarmen. Mijn contacten zijn helaas beperkt dus als je contacten hebt en die wilt gebruiken bij het vinden #wielershirtweek ambassadeurs dan zou ik dat op prijs stellen.

Rondom de Long term NL/BE challenge is het even rustig. Binnenkort ga ik weer met de mensen van NTFU om tafel zitten om te kijken welke leuke plannen we voor de komende tijd kunnen bedenken. In de tussentijd wel wat kleine aanpassingen gedaan en ik ben de infrastructuur achter de site aan het reorganiseren om stabiliteit en efficientie te verhogen. 


In 'proof of concept' heb ik nog wel een aardig dingetje uitgeprobeerd. Ik ben zelf geboren en opgegroeid in het Nederlands/Belgisch grensgebied en begin dit jaar zag ik de aankondiging van de "Grenspalenklassieker". Als voormalig grenslander vond ik het een erg leuk idee om langs zoveel mogelijk grenspalen te rijden. Met de ervaring en de techniek van de Long term NL/BE challenge is het natuurlijk peanuts om uit je Strava data te herleiden welke grenspalen je al voorbij reed in de afgelopen jaren. Nieuwsgierig naar mijn resultaat sleutelde ik een proof of concept in elkaar dat ik op mijn laptop kan draaien en waaruit een html pagina rolt met mijn resultaat. Nog veel werk aan de winkel! Het is overigens nog niet mijn bedoeling om deze optie aan de Long term challenge toe te voegen, het was vooral een uitprobeersel om te kijken hoe moeilijk of lastig het is anderssoortige challenges met dezelfde techniek te bouwen, kennis die dan weer van pas komt bij de plannenmakerij samen met NTFU.


Reacties

  1. Kou zorgt dat de spieren wat korter worden. Als de klachten voornamelijk in de onderrug zitten, probeer vooraf en achteraf de beenspieren en rug spieren wat op te rekken (in jouw geval aandacht op de achterkant).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1 oktober 2022 stopt de Long term NL/BE challenge

Tour des grands departs

1018 gemeentes.... oude tijden herleven