2 nieuwe mini challenges!

In de vorige post schreef ik dat ik een proof of concept uitgewerkt had waarmee je kon vaststellen langs welke karakteristieke grenspalen langs de Belgisch/Nederlandse grens je al gefietst had. De "Grenspalenklassieker" had mij als vorigmalig grenslander op dit idee gebracht. Ik schreef toen ook dat ik het hoog waarschijnlijk bij een proof of concept zou laten.

Daar heb ik nog even over nagedacht.... Ik werk ook toe naar de #WielerShirtWeek en daar schreef ik in vorige posts ook al over. Op 26/27 mei rijd ik langs alle steden waar ooit een grote ronde wielerronde startte om aandacht voor de #WielerShirtWeek en het achterliggende doel, het ophalen van geld om de stichting Topsport for Life te steunen in de strijd tegen de verschrikkelijke ziekte ALS.


Nu is de #WielerShirtWeek een spin off van de #VoetbalShirtWeek. In 2017 reed ik een tocht van 530km langs de standions van de clubs die ooit kampioen van de ere-divisie voetbal waren. Het uitgewerkte proof of concept, #WielerShirtWeek samen met #VoetbalShirtWeek en de herinneringan aan de stadiontocht begonnen te borrelen in mijn hoofd. De mix van deze componenten bracht me tot het idee om met de techniek en uitwerking van het grenspalen proof of concept een nieuwe (mini) challenge te maken: "rijdt langs alle stadions van betaald voetbalclubs". Natuurlijk ter ondersteuning van en om aandacht te vragen voor de #WielerShirtWeek en de #VoetbalShirtWeek.

Snel een lijst gemaakt met alle Nederlandse en Belgische clubs in de ere-divisie, eerste divisie, eerste klasse A en eerste klasse B. KNVB en KBVB doen er al een tijdje over om tot een BeNe liga te komen maar ik had binnen een mum van tijd mijn eigen BeNe liga op papier 😉. Stadiongegevens opgezocht, grenspalen proof of concept uitgebreid en daar was tie dan: de #WielerShirtWeek challenge! Het is nog work in progress en moet nog door een test ronde maar het ligt in de lijn der verwachting dat in een volgende release, op niet al te lange termijn, deze mini challenge zowel in de Long term NL challenge als de Long term BE challenge beschikbaar komt onder het kopje 'Long term NL/BE challenge Plus+'. In de NL variant met alle clubs uit ere- en eerste divisie en in de BE variant met alle clubs uit eerste klasse A en B. Van je resultaat kun je makkelijk een social media plaatje maken dat te gebruiken is om mee te doen aan de #WielerShirtWeek.

Nu het proof of concept toch meer is geworden dan een stukje wegwerp software, is het natuurlijk ook wel leuk om de "Grenspalen" challenge mee te nemen in deze update. Onder hetzelfde kopje  'Long term NL/BE challenge Plus+' komt dus in die genoemde release ook een 2de mini challenge: de grenspalen challenge. Hierbij is het doel om langs zoveel mogelijk karakteristieke grenspalen langs de Belgisch/Nederlandse grens te rijden en deze één voor één af te vinken.

In de video zien jullie een stukje work in progress en is te zien hoe e.e.a. gaat werken en er uit komt te zien.



In de nieuwe release zitten ook nog een tweetal kleinere upgrades: de LU versie ondersteunt nu ook de vernieuwde lay-out en in de Gpx checker wordt het ook mogelijk om naast het totale resultaat je jaar-resultaat op te vragen (op verzoek van mensen die dit jaar in 1 jaar alle Belgische gemeentes willen afvinken!).

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1 oktober 2022 stopt de Long term NL/BE challenge

Tour des grands departs

1018 gemeentes.... oude tijden herleven